Håll Svensk-Köttgrytan kokande

20 Mar

Vi kan glädja oss åt att vår inhemska produktion av kött går bättre. Men än är det långt kvar till break-even-Point för grisköttet. Svensk-köttmärket har fått ett bra genomslag i marknaden. Men alla varumärken måste underhållas genom att hela tiden fylla på med nyheter av alla dess slag. Det gäller det som vi bönder står för med vår produktion men även info kring köttindustrin och fortsatta recept och användningsområden. Ett bra exempel är hur ICA med sin ICA-Stig hela tiden fyller på med nytt.

Vi kan inte slå oss för bröstet och tro att denna positiva medvind vi har nu varar för evigt. Jag vet att organisationen Svenskt Kött arbetar bra numera men dessvärre är det brist på pengar för att fortsätta framåt. LRF, slakten och vi alla måste se till att den positiva marknadsföringen kan fortsätta. Vi måste tänka som Frälsningsarmén ”Håll grytan kokande”

Svensk mat ger jobb och öppna landskap i Sverige!

Sven Jerpdal

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: